måndag 17 november 2008

Helg 23-25 maj

Direkt efter jobbet tog vi oss ut i fina vindar. Fredagens mål var Klinten där katten kan spring fritt.
Fin men kylig kväll - det är verkligen ingen värme i luften fast solen lyser.



På lördagen seglade vi först ner till Skoklosters slott där det pågår en utställning om den sista privata ägarfamiljen, von Essen, som sålde det 1967.
Kul att se för mig som ofta var där och hälsade på när jag var barn eftersom min barnsköterska Marjatta var syster till barnen von Essens barnsköterska Kyllikki.
Extra roligt blev det när jag träffade på det yngsta barnet von Essen på utställningen. Vi har inte setts på 47 år!

Efter det seglade vi vidare till en Arnö huvud där det är hyfsta skydd för NO. En vind som det är svårt att hitta bra skydd för på Ekoln. God mat och softning gör dagen fullkomlig - men kall som sagt var.

På natten var det 0 grader ute och 8,5 grader som minst i ruffen (vi har tagit ur värmaren för att ge den en översyn). Under täcket var det dock varmt och skönt och när morgonen kom var det helt acceptabelt.

På dagen blev det fint och soligt. Jag doppade mig tom ett par gånger. Mot kvällen hem i mycket svaga vindar till ESK där vi har nattvakten, en årligt återkommande muntration som innehåller toalettstädning och annat kul.
Fin natt är det i alla fall.

Inga kommentarer:

gästbok och besöksräknare